Rozhodli se posouvat hranice v nahlížení na křivky žen.
Milují své tělo a nestydí se za to, i když mají kila navíc. S tímto odkazem se herečky Danielle Brooks (27) a Gabourey Sidibe (33) zapojily do kampaně sítě oblečení Lane Bryant, která se zaměřuje na módu pro plnoštíhlé ženy.
Gabourey Sidibe v kampani Lane Bryant
Připojily se tak k plus-size modelkám Candice Huffine, Ashley Graham a Alessandre Garcia, které s Lane Bryant spolupracovaly už iv minulosti a hvězdy opět iv nejnovější reklamě.
Stejně jako aktuální podzimní kampaň s podtitulem #ThisBody (toto tělo), i ty minulé byly laděny ve stylu pozitivního přístupu k vlastnímu vzezření.
Co je velké, není vždy krásné?
Známé ženy se objevily v krátkém reklamním videu, ve kterém čtou skutečné komentáře ze sociálních sítí na adresu jejich křivek a zároveň tančí a hrdě pózují před objektivem ve spodním prádle.
Všech pět účinkujících má přitom dostatek zkušeností s netaktními a nenávistnými poznámkami na jejich adresu. Ve videu zmiňují nejen narážky na jejich konfekční velikost, ale například i neschopnost být úspěšné bez protekce rodičů či na to, že kazí titulní strany magazínů.
„Velké neznamená vždy i krásné“ – tvrdí jeden z komentujících, kontruje mu však další žádajíc: „Pochval se tím nádherným tělem!“ Značka se tedy snaží poukázat i na milé a pozitivně laděné komentáře, které mají všechny ženy inspirovat k tomu, aby se cítili dobře ve vlastním těle.
Ženy mohou zářit
Brian Beitler, marketingový šéf značky Lane Bryant, vysvětlil cíl kampaně takto: „S neustálým růstem sociálních médií roste na denním pořádku i zkoumání ženských tváří, a to jak v pozitivním, tak v negativním světle. Kampaň ‚#Toto tělo je stvořeno, aby zářilo‘ má za cíl ukázat všem ženám, že je možné dále zářit navzdory tomu, co říkají jiní.“
Herečka Danielle Brooks se zase pro magazín People vyjádřila, že je nadšená ze své účasti na kampani, protože skutečně věří jejímu obsahu a cíli, tedy lásce ke svému tělu.
„Máme hlas a máme platformu na to, abychom opravdu změnili způsob, jakým se ženy dívají na svá těla. Chceme být toho součástí,“ prohlásila.
Inkluzivní móda
Lane Bryant přitom není jediná značka, která se snaží dělat takzvanou „inkluzivní módu.“ Jde o způsob, jak učinit módní průmysl univerzálnějším a tedy pro všechny.
Znamená to například, že designéři do svých kampaní najímají plus-size či jiné netypické modelky, jejich linie myslí nejen na štíhlé tvary žen, berou v úvahu kulturní odlišnosti v oblékání a kreace vytvářejí i pro ne zcela běžné zákazníky, například handicapované lidi.
Jednou z nich je například britská síť Simply Be, která spojuje výrobky značek určených pro plnoštíhlé postavy. Začátkem letošního roku se kolekcí pro handicapované děti „blýsl“ i Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana zase před létem představili linii oblečení pro muslimky.
Postupné kroky módních domů a (nejen) renomovaných návrhářů tak pomalu, ale jistě ukazují, že budoucností módní branže je právě inkluze.
https://financenews.cz/vetsina-je-ochotna-si-za-bezemisni-energie-priplatit-10-z-ceny/
https://neuplatni.cz/partnerska-dohoda-je-ramcem-pro-cerpani-eurofondu-za-13-miliard-eur/
https://fajnpenize.cz/ryanair-prepravil-v-prosinci-pres-9-milionu-cestujicich-mezimesicne-pocet-klesl/